bugün
yenile
    /
    1. -3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "sizden biriniz, su ya da yemek kabına sinek düştüğü zaman, o kişi onun her iki tarafını batırsın, sonra çıkarıp atsın. çünkü sineğin her iki kanadının birisinde şifa birisinde hastalık vardır. " (hz. muhammed) .. sahih-i buhari, kitabü-t tıp, hadis no 1941 demek ki neymiş? düşen sineği iyice batırıp çıkardıktan sonra yemeğe devam etmek gerekirmiş temizlik imandan gelir
      0oley be din be - flying dutchman 24.03.2016 09:59:49 |#2585803
    2. 9
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "şüphe yok ki allah, sivrisineği de örnek getirmekten çekinmez, ondan üstün olanları da. inananlar bilirler ki bu örnek, yerindedir ve rablerindendir. fakat inanmayanlar, allah bu örnekle ne demek istiyor ki derler. o, bununla çoklarını şaşırtıp azdırır, çoklarını da doğru yola getirir. azdırıp şaşırttıkları, ancak kötü işler yapanlardır." (bakara, 26) "tıbbî olarak sineğin vücudunun bazı bölümlerinde patojenleri (hastalık sebebi olan mikroplan) taşıdığı bilinmektedir. bu, xv. asır önce tecrübî tıbbî bilginin olmadığı bir dönemde efendimiz tarafından bildirilmiştir. yine peygamberimiz (sav) ölüm ve ihtiyarlık dışında çaresinin yaratılmadığı hastalık olmadığını da bildirmektedir. bu konuyu tetkik eden makaleyi yayınlayan dr. samahı, mikrobiyologların sineğin midesinin içinde parazit olarak yaşayan uzun hücrelerinin bulunduğunu keşfettiklerini bildiriyor. bu mantarsı hücreler, kendi üreme döngülerinin bir bölümü olarak, sineğin solunum kanallarına doğru çıkıntı yaparlar. sinek, sıvının içine tamamen batırılırsa, osmotik basınçta meydana gelen değişiklik hücrelerin çatlamasına yol açmaktadır. bu hücrelerin muhtevası ise, sineğin vücudunda taşıdığı patojenlere karşı olan bir antidottur. yâni zehire karşı panzehirdir yemeğe bulaşan sinekten çıkan zararlı mikropları, sinek batırılınca çatlayarak ortaya çıkan antidol tesirsiz hâle getirmektedir." (ekşi) şunu bilmem ne tv programında söyleseler "vay bee!" dersiniz, ben de derdim yani, peygamber efendimiz (sav) taa kaç yılında demiş halbuki. vay be.
      0yarın gel senin yemeğine sineği batıracam. sonra çıkaracam. bakalım o yemeği yiyecek misin yoksa kaldırıp çöpe mi atacaksın. la lokantada veya başka bir yerde para verip yendiğiniz yemekte sinek çıkınca hemen parlıyorsunuz ama. bu ne biçim lokanta diye . o zaman niye allah'ın nimeti diyip yemiyorsunuz. - drakolaa 24.03.2016 09:34:51 |#2416368
      1ben yiyorum zaten. - charmander the hot 24.03.2016 09:36:27 |#2585824
    3. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      drakolaa peygamber efendimiz bir şey söylerken sırf 2016 yaşıyan insanlara değil peygamber efendimizden sonra yaşayan tüm insanlara söylüyor şimdi düşün afrika'da yaşıyorsun ve elinde bir bardak su susuzluktan ölmek üzeresin ve elinde başka bir içecek yok üstüne sinek konsa içmezmisin zaten charmander the hot bilimsel olarak açıklamış
    4. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ebû bekre nüfey` ibni hâris es-sekafî radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “iki müslüman birbirine kılıç çektiği zaman, öldüren de, ölen de cehennemdedir”. bunun üzerine ben: - yâ resûlallah! öldürenin durumu belli, ama ölen niçin cehennemdedir? diye sordum. resûl-i ekrem sallallahu aleyhi ve sellem: - “çünkü o, arkadaşını öldürmek istiyordu” buyurdu. buhârî, îmân 22, diyât 2, fiten 10; müslim, kasâme 33, fiten 14, 15. ayrıca bk. ebû dâvûd, fiten 5; nesâî,tahrîm 29, kasâme 7; ibni mâce, fiten 11
    5. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ebu mes'ud el-bedri (allah ondan razı olsun)'dan bildirildiğine göre rasûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu: "sizden evvelkilerden bir adam sorguya çekildi, defterinde hayır namına hiçbir şey bulunamadı. fakat bu adam insanlarla düşüp kalkardı. zengin olup hizmetçisine de darda kalan fakirlerin borcunu affedip onlardan vazgeçmelerini emrederdi. bunun üzerine allah (c.c.): "biz affetmeye ondan daha layıkız, onu affediniz" buyurdu.
    6. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      hiçbiriniz kendisi için istediğini (mü'min) kardeşi için istemedikçe (gerçek) iman etmiş olamaz. (buhârî, îmân, 7; müslim, îmân, 71.)
      0bunun ispatı al-i imran 92 - beyaz zenci 06.09.2016 02:03:02 |#2782857
    7. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ebu mes'ud (r.a)'dan hz.peygamber (s.a.v) ; "bir kimse,sevabını allah'tan bekleyerek ailesi için harcama yaparsa bu harcama,kendisi için bir sadaka olur" buyurmuştur. buhari iman 51
      1+++ - erol egemen 12.09.2016 01:01:07 |#2458243
    8. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ebu zerr (radıyallâhu anh) anlatıyor: "resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "ben sizin görmediğinizi görür, işitmediğinizi işitirim. nitekim sema uğuldadı, uğuldamak da ona hak oldu. semada dört parmak sığacak kadar boş bir yer yoktur, her tarafta allah'a secde için alnını koymuş bir melek vardır. allah'a yemin olsun, benim bildiğimi siz bilse idiniz az güler, çok ağlardınız, yataklarda kadınlarla telezzüz etmezdiniz, yollara, çöllere dökülür, (belanızı defetmesi için) allah'a yalvar yakar olurdunuz." ebu zerr (radıyallâhu anh) devam etti ; keşke sökülen bir ağaç olsaydım." [tirmizî, zühd 9, (2313); ibnu mâce, zühd 19, (4190).]
    9. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      eğer siz günah işlemeseydiniz, allah sizi helak eder ve yerinize, günah işleyip, peşinden tövbe eden kullar yaratırdı.” (müslim, tevbe, 9, 10, 11) islâm fıtrat dinidir. islâm’da insanın günah işleyebileceği kabul edilmiş ve bundan korunma ve kurtulma yolları insana öğretilmiştir. işte yapılan kötülükten, işlenen günah ve kabahatten kurtulup manevi kirlerden temizlenme yolu tövbedir. tövbe ile insan, yapmış olduğu günah ve kusurlardan kurtulup o günah ve hataları hiç yapmamış gibi tertemiz olur. nitekim bu hususta peygamber efendimiz buyuruyor: “günahtan tam dönen ve tövbe eden, o günahı hiç işlememiş gibidir.” (ibn mace, zühd 30)
    10. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "sevdiğin kişiyi ölçülü sev. yoksa, bir gün gelir o insan gözünde sevimsizleşir de önceki aşırı muhabbetinden dolayı elemin iyice ziyadeleşir. kızdığın kimseye karşı da ölçülü ol ve nefret hissinin önünü kes. aksi halde, gün döner de o şahıs dostun oluverirse evvelki öfkeli tavırlarının mahcubiyeti seni çok üzer."
    11. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      âişe radıyallahu anhâ şöyle dedi: peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, rüzgâr şiddetli estiğinde şöyle dua ederdi: "allahümme innî es'elüke hayrahê ve hayra mâ fîhê ve hayra mâ ürsilet bihî; ve eûzü bike min şerrihê ve şerri mâ fîhê ve şerri mâ ürsilet bihî: allahım! senden bu rüzgârın, onun içinde bulunanın ve onunla gönderilenin hayrını isterim. bu rüzgârın şerrinden, içinde bulunanın ve onunla gönderilenin şerrinden sana sığınırım." şöyle bir hadis okumuştum (kaynak buhari ama sayfayi hatırlamıyorum) rüzgar estiğinde peygamber efendimizin yüzünü bir korku ve telaş hali alırmış bunun nedeni ise şiddetli rüzgarın kavmini helak edeceği korkusuna kapıldığı içindir. öyle bir ümmette nail olduk ki böyle ince düşünen bir peygamberimiz var ne güzel onu anmak ve yaşamak..
    12. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "bir kimsenin (din) kardeşine üç günden fazla dargın kalması helal olmaz."
    13. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "bir baba evladına iyi bir terbiyeden daha güzel bir miras bırakamaz" (tirmizî, "birr",33)
    14. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      bakmakla yükümlü olduğu kimseleri ihmal etmesi, kişiye günah olarak yeter. (ebû dâvûd, "zekât", 45)
    15. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      “her namazdan sonra 33 kere “sübhânallah”, 33 kere “elhamdülillahamdülillah”, 33 kere “allahuekber” derseniz tamamı 99 eder; yüzün tamamında da ‘lâilâhe illallâh vahdehûlâ şerîke leh, lehü’l- mülkü velehü’l- hamdü ve hüve alâ külli şey’in kadîr’ derseniz, günahlarınız denizin köpüğü kadar da olsa bağışlanır.” (müslim-mesacid 146)
    16. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "imanınızı “lâ ilâhe illâllah” ile yenileyiniz." (müsned, 2:359; hâkim, el-müstedrek, 4:256; el-heysemî, mecmeu'z-zevâid, 1:52)
    17. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ebu hureyre (radiyallahu anh) şöyle dedi: “rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem): ‘hızır’a, hızır denilmesinin sebebi şudur; hızır otsuz kuru bir yere oturduğu zaman ansızın o otsuz yer hızır’ın arkasından yeşillenip dalgalanırdı!’ buyurdu.” buhari 7/3209, tirmizi 3358
    18. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      abdullah ibni ömer (radiyallahu anhuma) şöyle dedi: “rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ömrünün sonunda bize yatsı namazı kıldırdı. selam verdikten sonra ayağa kalktı ve: ‘bakın şu geceniz varya, işte bu geceden itibaren yüz yılın başında bugün yeryüzünde olanlardan hiçbir kimse kalmayacaktır!’ buyurdu.” burada ki kastı sahabilerdir.nitekim öyle olmuştur.
    19. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      şöyle demiştir: nebiyy-i muhterem sallallâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki: îmân altmış bu kadar şubedir. haya da îmânın bir şubesidir. buhari iman 9
    20. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      mü’minler arasında imanca en kâmil olanı, ahlâkça en güzel olanıdır. en hayırlılarınız da kadınlarına ahlakça güzel davrananlarınızdır.” (tirmizi, radâ , 11)
    21. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ibnu ömer (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: “resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) (bir bayram namazında kadınlar tarafına geçerek): “ey kadınlar cemaati! (allah yolunda) sadakada bulunun, istiğfarı çok yapın. zira ben siz kadınların cehennemde çoğunluğu teşkil ettiğini gördüm” buyurdular. dinleyenlerden cesaretli bir kadın: “niye cehennemliklerin çoğunu kadınlar teşkil ediyor, neyimiz var?” diye sordu. aleyhissalâtu vesselâm: “ağzınızdan kötü söz çıkıyor ve kocalarınıza karşı nankörlük ediyorsunuz. aklı ve dini eksik olanlar arasında akıl sahibi erkeklere galebe çalan sizden başkasını görmedim!” dedi. o kadın tekrar: “ey allah’ın resulü! aklı ve dini eksik ne demek?” diye sorunca aleyhissalâtu vesselâm açıkladı: “aklı noksan tabiri, iki kadının şahitliğinin bir erkeğin şahitliğine denk olmasını ifade eder. dinlerinin eksik olması tabiri de onların (hayız dönemlerinde) günlerce namaz kılmamalarını, ramazan ayında oruç tutmamalarını ifade eder.” [buhari, hayz 6, zekat 44, iman 21, küsûf 9, nikah 88; müslim, küsûf 17, (907), iman 132, (79); nesâî, küsuf 17, (3, 147); muvatta, küsuf 2, (1, 187).]
    22. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      kişi, hanımının yüzüne baktığı vakit, hanım da efendisinin yüzüne bakarsa, allah da her ikisine rahmet nazarı ile bakar. erkek, hanımın ellerini avucuna alınca, o da erkeğinin ellerini tutarsa, parmaklarının arasından günahları dökülür. en-nebhani, el-fethü l-kebir i 276
    23. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "parça parça kesilsende, yakılsanda alah’a hiçbir şeyi ortak koşma! farz namazı kasten terk etme! kim farz namazı kasten terkederse ondan allah’ın zimmeti beri olur.” ibni mace
    24. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "dul ve fakirlere yardım eden kimse, allah yolunda cihad eden veya gündüzleri (nafile) oruç tutup, gecelerini (nafile) ibadetle geçiren kimse gibidir." (buhârî, "nafakât", 1; müslim, "zühd", 41; tirmizî, "birr", 44; nesâî," zekât", 78
    25. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "mümin, bir delikten iki defa sokulmaz.(mümin, iki defa aynı yanılgıya düşmez)" (buhârî, "edeb", 83; müslim, "zühd", 63)
    26. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      hep rivayet üzere entryler olmuş. ben de kesin olarak peygamber hadisi olduğundan zerre şüphe duymadığım bir hadis nakledeyim. üstelik geçmişten de değil, mahşerden! resul de şöyle der: "ey rabbim, benim toplumum, bu kur'an'ı terk edilmiş/dışlanmış halde tuttular." (furkan/30)
      0+++ - mumyax 02.12.2016 01:56:16 |#2969979
    27. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      resulullah (s.a.v)’a bir adam gelerek şöyle dedi: - ey allah'in elçisi! hangi sadakanın sevabı daha büyüktür? hz. peygamber de şöyle buyurdu: "sağlığın yerinde olup malına düşkün oldugun, fakirlikten korkup zenginliğe tamah ettigin halde verdiğin sadakanın sevabı daha buyüktür. (bu işi) can boğaza gelip de 'falana şu kadar', 'filana bu kadar' demeye bırakma. zaten o mal vârislerden şunun veya bunun olmuştur." (buhari, "zekât", 11; müslim, "zekât", 92)
    28. -1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "allah’ü teâlâ şöyle buyurmuştur dedi: “kulum bana bir karış yaklaştığı zaman, ben ona bir arşın yaklaşırım. o bana bir arşın yaklaşınca, ben ona bir kulaç yaklaşırım, o bana yürüyerek gelirse, ben ona koşarak varırım." (buhârî,"tevhid",50)
    29. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "dünyaya fazla bağlanma ki allah seni sevsin, insanların elindekilere göz dikme ki insanlar seni sevsin." (ibn mâce, "zühd",1)
    30. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "ademoğlu malım malım deyip duruyor. ey ademoğlu yiyip tükettiğinden, giyip eskittiğinden ve sevap kazanmak için sadaka olarak önden gönderdiğinden başka malın mı var ki geri kalan tüm malların mirasçılarındır." (müslim, "zühd",3)
    31. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "miskin ve yoksul bir iki lokma bir iki hurma diye kapı kapı dolaşan kimse değildir. gerçek yoksul ihtiyaç sahibi miskin ihtiyacını karşılayacak bir şeyi bulunmadığı halde mali durumu bilinmediği için kendisine sadaka verilmeyen ve kendisi de kalkıp insanlardan bir şey istemeyen kimsedir." (buhârî, "zekat", 25; müslim, "zekat", 101)
    32. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      “secdede itidal üzere bulunun. sizden hiçbirisi kollarını, köpeğin yayıl­dığı gibi yaymasın.” buhari, ezan 141
    33. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "ey âdemoğlu! ihtiyacından fazla olan malını sadaka vermen senin için hayırlıdır. eğer vermeyip elinde tutarsan, senin için kötüdür. yeterli miktarda mala sahip olmaktan dolayı allah katında sorumlu tutulmazsın. harcamaya, bakmakla yükümlü olduklarından başla." (tirmizî, "zekât", 32; müslim, "zekât", 97)
    34. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "...allah’a ve ahiret gününe iman eden kimse, ya hayır söylesin veya sussun." (buhari, “edeb”, 31, 85; müslim, “îmân”, 74, 75)
    35. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "...allahım, ciddi ve şaka yollu yaptıklarımı, yanlışlıkla ve bilerek işlediğim günahlarımı affeyle. bütün bu kusurların hepsi bende vardır…" (buhari, “de'avât”, 60; müslim, “zikir”, 70 )
      1zencim uplamasıysa hesabımı uçururum demiştim içimden jajajsja - baykus 27.01.2017 15:41:34 |#2464389
      1cuma günü uçulmaz tövbe tövbe - beyaz zenci 27.01.2017 16:30:11 |#2468756
    36. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      " müslüman, insanların elinden ve dilinden emin olduğu kimsedir." (tirmizî, îmân, 12; nesâî, îmân, 8.)
    37. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "allah teâlâ, bana: o kadar mütevâzi olun ki, kimse kimseye böbürlenmesin; kimse kimseye zulmetmesin, diye bildirdi." [müslim, cennet 64]
    38. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "çok gülenin heybeti azalır, çok şaka yapan hafife alınır"
    39. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "...işlediğim günahların şerrinden sana sığınırım. bana lutfettiğin, ni'metlerini i'tirâf ederim, günahımı da i'tirâf ederim.beni affet çünkü günahları ancak sen affedersin” (buhari,”de'avât ”, 2, 15)
    40. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ebu hureyre (r.a)'dan hz. peygamber (s.a.v) : dünya gece cinlerden bir ifrit namazımı kesmek için ansızın karışma çıktı. ama allah hemen ona karşı bana güç verdi. ben de onu mescitin direklerinden bir direğe bağlayıp sabaha çıktığımızda hepinizin onu seyretmesini istedim. ancak kardeşim süleyman'ın " rabbim beni bağışla ve bana, benden sonra hiç kimseye nasip olmayan hükümranlık ver. sözünü hatırladım ( bırakıverdim) buyurmuştur. gizli bakınız ( sâd / 35 )
    41. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      10-15 hadis dışında hepsi uydurma geliyor. çünkü zeyd zamanında milyonlarca hadis yazılmıştır.
    42. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "...kim müslümanı bir sıkıntıdan kurtarırsa, bu sebeple allah da onu kıyamet günü sıkıntılarının birinden kurtarır... " (buhari, "mezâlim", 3; müslim, “birr”,58)
    43. -1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      kim bir kavme benzer ise o kişi o kavimdendir. arapçasi aklımda değil su anda
    44. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      “kişi sevdiği ile beraberdir.” (buhârî, "edeb", 96; müslim, "bir"r, 165) sevdiğinize dikkat edin. akla hemen sevgiliniz gelmesin.. dünya malı, eş, evlat, istek, şöhret vs. sevdiğiniz eğer razı olunan birisi değilse vay haline.
    45. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "allahım, beni bağışla, bana merhamet et, bana hidayet nasip eyle, bana âfiyet ve (hayırlı) rızık ver." (müslim, "zikir",35 )
    46. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      nerede olursan ol allah'a karşı gelmekten sakın; yaptığın kötülüğün arkasından bir iyilik yap ki bu onu yok etsin. insanlara karşı güzel ahlakın gereğine göre davran.
    47. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      اَلْمَرْءُ مَعَ مَنْ أَحَبَّ kişi sevdiği ile beraberdir.
    48. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      sizin en hayırlılarınız, hanımlarına karşı en iyi davrananlarınızdır. tirmizî, radâ’, 11; ‹bn mâce, nikâh, 50
    49. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      “allahım! bedenime sağlık ver, gözüme sağlık ver, sağlığı benim varisim kıl (son nefesime kadar beni sağlıklı eyle). halîm ve kerîm olan allah'tan başka ilah yoktur. ulu arşın sahibi allah'ı noksan sıfatlardan tenzih ederim. her türlü övgü âlemlerin rabbi allah'a mahsustur” (tirmizî, “de'avât”, 66)
    50. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      kim din kardeşini bir günahı sebebiyle ayıplarsa, o günahı işlemeden ölmez.
    /